Trafik Denetimlerinde Ve Trafik Kazalarında Alınacak Önlemlere İlişkin Yönerge – 2. Kısım 3. Bölüm

//Trafik Denetimlerinde Ve Trafik Kazalarında Alınacak Önlemlere İlişkin Yönerge – 2. Kısım 3. Bölüm

Trafik Denetimlerinde Ve Trafik Kazalarında Alınacak Önlemlere İlişkin Yönerge – 2. Kısım 3. Bölüm

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Kaza Yerinde Bulunan İz ve Deliller Kaza yerinde elde edilebilecek iz ve deliller MADDE 50- (1) Trafik kazasıyla ilgili olarak kaza yerinde araştırılacak iz ve deliller aşağıda belirtilmiştir; a) Yol kullanıcılarına ait iz ve deliller 1) Kan ve vücut sıvıları, doku ve organ izleri (deri, organ, doku parçası, salya, idrar, kırık diş vb.), 2) Kıyafet ve özel eşyaların (cüzdan, gözlük, cep telefonu, ayakkabı, tarak, çanta vb), kaza anı ve sonrasında araç ve karayolu üzerinde bulunduğu yerler, bıraktığı izler ile kaza yerine ve birbirlerine olan mesafeleri, 3) Sürücü, yolcu ve yayanın kazaya etken olabilecek sara, kalp krizi, körlük, sağırlık, vb. hastalıkları, kullandığı ilaçlar, sarhoşluk durumları ile varsa kullanılan işitme cihazı ve protezler (ayak, bacak, el, kol, takma diş vb.). b) Araca ve taşıdığı yüke ait iz ve deliller 1) Araç Aksamına Ait Karayolu Üzerinde Bulunan İz ve Deliller; 1.1. Frenlemeye ait izler (bloke, zıplama veya ABS ), 1.2. Jant izleri, 1.3. Kırık tampon, far, silecek, cam vb. parçaları, 28 1.4. Hidrolik yağı, radyatör suyu, yakıt vb. akıntıları, 1.5. Boya izi veya döküntüleri, 1.6. Rot, aks, dingil, şaft vb. aksam arızalarının karayolunda bıraktığı izler, 1.7. Virajlarda ağırlık transfer izleri, 1.8. Yuvarlanma, kayma ve sürüklenmeye bağlı tekerlek izleri, 2) Araç Üzerinde Bulunan Aksam ve Donanımına Ait İz ve Deliller; 2.1. Varsa takoğrafı ve takoğraf çıktıları, takoğrafa müdahale olup olmadığı, 2.2. Vitesin konumu (hangi viteste bulunduğu), 2.3. Kilometre kadranının durumu, (kaza nedeniyle darbe almışsa hangi km. kaldığı), 2.4. Sinyal lambasının konumu (sinyal kolunun hangi istikamet için kullanıldığı, sinyal lambası/far kırılmış ise iç kısmının kararıp kararmadığı), 2.5. Silecek ve suyu, 2.6. Lastik diş derinliği (4’ten az tekerleği olan araçlarda 1mm, 4 ve daha fazla tekerleği olan araçlarda 1,6 mm’nin altında olamaz), 2.7. Lastikte veya yanaklarında kesik, delik veya yarılmalar, 2.8. Cam suyu ve diğer sıvıların durumu, 2.9. Işık donanımının durumu (uzun-kısa huzmeler-dörtlü flaşör çalışıp çalışmadığı), 2.10. Fren hortumu veya rekorlarda kesik, delik veya çatlaklar. 3) Araçta Taşınan Yüke Ait İz ve Deliller; 3.1. Yolcu, yük ve gabari durumu (sayı, ölçü, ağırlık ve boyutlar vb.), yükün dengeli yüklenip yüklenmediği, uygun şekilde bağlanıp bağlanmadığı ve diğer hatalı yüklemeler, 3.2. Taşınan yükün savrulma, dökülme, akma, sızma, kayma, sürüklenme gibi durumlarda karayolunda bıraktığı izler, 3.3. Taşınan yükün kendisinde (ezilme, kırılma, sürtünme ) oluşan izler, 3.4. Taşımacılık için ilgili yetki ve izin belgeleri ile bölünemeyen özel yük taşıyan araçların özel yük taşıma izin belgesi ve gerekli koşulların (öncü/artçı araç vb.) karşılanması durumu. c) Yol ve çevreye ait iz ve deliller; 1) Karayolu yapısında çarpmaya bağlı olarak kırılmış, yerinden sökülmüş, devrilmiş veya hasar görmüş korkuluk, bariyer, bordür, trafik işaret levha ve cihazları, direk, ağaç vb olup olmadığı, 2) Karayolu şerit genişliği, bölünmüşlük durumu, şerit sayısı ile emniyet şeridi bulunup bulunmadığı, 3) Karayolunda banket (genişliği, yoldan yüksekliği, derinliği), koruyucu bariyer, çukur (sayısı, çapı, derinliği) bulunup bulunmadığı, bulunuyorsa karayolunun neresinde bulunduğu ve ölçüleri, 4) Yatay ve düşey trafik işaretlerinin bulunup bulunmadığı, işaret ve işaretlemelerin görünürlüğü, anlaşılırlığı ve okunaklılığı konularında eksiklik ve hataların bulunup bulunmadığı ile bunların kaza yerine uzaklıkları, 5) Karayolu yüzeyinde, lastiklerin yola temasını kesecek kadar su birikintisi olup olmadığı, 6) Karayolu üzerinde ve çevresinde güvenli sürüş görüşüne ve trafik işaretlerinin görünürlüğüne engel unsurların bulunup bulunmadığı (reklam panoları, ağaç, tesis vb.).

By | 2017-04-08T23:28:01+00:00 Ocak 19th, 2017|Categories: Trafik Denetim|Tags: , |Yorum yok

Siz de fikrinizi belirtin