22.3 C
Ankara
Pazar, Haziran 22, 2025
Ana Sayfa Blog Sayfa 36

Sağa Tehlikeli Viraj Levhası T-1a

Sağa Tehlikeli Viraj Levhası T-1a
Sağa Tehlikeli Viraj Levhası T-1a

Sağa Tehlikeli Viraj Levhası T-1a, ileride sağa dönemeçli bir yol kesimine yaklaşıldığını bildirir. Hız azaltılır, diğer işaretlerle konulmuş olan geçme yasağı, hız kısıtlaması, duraklama ve park etme yasağına uyulur. Sağa Tehlikeli Viraj Levhası T-1a bir tehlike uyarı işaretidir. Kırmızı üçgen içerisinde siyah simge şeklindedir. Karayolları Genel Müdürlüğü levha standardında 60, 75 ve 90 cm eşkenar üçgen ölçülerindedir. Karanlıkta kolay fark edilmesi için reflektif malzemeden üretilir.

Tehlike uyarı işaretleri, yol kullanıcılarını, yol üzerindeki bir tehlike konusunda uyarmayı ve bu tehlikenin özelliği konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bu işaretler aynı zamanda, sürücülerin hızlarını düşürmelerini ve daha dikkatli seyretmeleri gerektiğini bildirir. Bu gruptaki işaretler genel olarak eşkenar üçgen içerisindeki sembollerle ifade edilir. Tek T harfi ile ifade edilir.

Trafik Tanzim İşaretleri; taşıt trafiğinin akışının düzenli olarak sağlanabilmesi için konulmuş işaretlerdir. İki T harfi ile ifade edilir. Ağırlıklı olarak yolda izin verilen ve yasaklanan eylemleri anlatır. Trafiği yönlendirici bilgiler içerir. Azami hız, girilmeyen yol, yol ver, bisiklet giremez gibi levhalar bu kategoride yer alır.

Trafik Bilgi İşaretleri; yoldaki bilgilendirme işaretleridir. Hastane, Polis, Çeşme, Park alanı, Yangın Alanı gibi işaretlerdir. B veya P harfleri ile ifade edilir. Bilgi işaretleri genelde mavi renklidir. Turistik mahal levhaları ise kahverengi olarak sembolize edilir.

Sağa Tehlikeli Viraj Levhası T-1a İhlal Trafik Cezası Nedir?

T-1a Trafik işaretini ihlal ettiğinizde; 2918 sayılı K.T.K.’nın 47/1-c maddesine göre, trafik işaret levhaları, cihazları ve yer işaretlemeleri ile belirtilen veya gösterilen hususlara uymama maddesinden trafik cezası uygulanır. Ödeyeceğiniz ücret o yıla ait güncel trafik cezaları rayicinden olacaktır. İlave olarak 20 ceza puanı yazılır. Güncel Trafik Cezası sayfasından ödeyeceğiniz trafik cezasının kaç tl olduğunu öğrenebilirsiniz.

Diğer Tehlike Uyarı İşaretlerinin anlamları için tıklayınız.

Diğer Tehlike Uyarı İşaretleri

Intertraffic 2014 Fuarı Notları

Günün erken saatlerinde, Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölümü Başkanı ve UYGAR Başkanı Prof.Dr.Mustafa Ilıcalı, kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. Sunumda; Türkiye’ nin ulaştırma sisteminin kamu bileşenleri hakkında genel bilgiler, ülkemizde ulaştırma türlerinin genel görünümü hakkında bir giriş verildikten sonra, gerçekleştirilmekte olan yatırımlar ve planlanan büyük ölçekli projeler hakkında detaylı bilgiler verildi. 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu, Marmaray, Lastik Tekerlekli Tüp Tünel, İzmir Körfez Geçiş Köprüsü ve Gebze-İzmir Otoyolu, inşaatı devam etmekte olan ve yapılması planlanan yüksek hızlı demiryolu hatları, deniz ulaşımı ve havayolu genel hedefleri ve trendleri, Kanal İstanbul Projesi, 3.Havaalanı Projesi ve diğer önemli projeler hakkında bilgi verildi. 25 Mart 2014 Salı günü erken saatlerde, GSM şirketleri işbirliğinde, Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölümü ve UYGAR’ ın gerçekleştirdiği ‘İstanbul Kentiçi Ulaşım Anketi’ çalışmasının, Prof.Dr.Mustafa Ilıcalı tarafından, Bahçeşehir Üniversitesi’ nde bir basın toplantısı ile duyurulan sonuçları ve değerlendirmelerinin bir özeti, Intertraffic 2014’ te gerçekleştirilen sunumda da katılımcılarla paylaşıldı. Bu çerçevede; Türkiye’ nin 2023 ve 2035 vizyonları çerçevesinde yol haritası çizildi.

Yoğun bir günün ardından, akşam saatlerinde Amsterdam şehir merkezine doğru yola çıkıyoruz. Yol arkadaşımız Özgün; 5 yıla yakın bir süredir Hollanda’ da yaşıyor ve yakın bir zamanda vatandaşlık hakkı kazanacak, şuan süresiz oturma izni ile şehirde bulunuyor, aynı zamanda şehirde bir işletme sahibi. Çevreyoluna bağlanıyoruz, şehrin iş merkezleri belirli bir alanda toplanmış, şehrin silüetindeki yüksek yapılar nedeyse sadece bu alanda gördüklerimiz, onların da çok iddialı yapılar olmadığını, ancak bir mimari bütünlük içerisinde inşa edildiklerini görüyoruz. Ardından; şehrin bizim ‘sayfiye, piknik alanı’ olarak tanımlanan bölgelerini görüyoruz. Özgün; süresiz oturma izni olanların, vatandaşların sahip olduğu birçok haktan yararlanabildiğini, Hollanda’ da doğan T.C. vatandaşlarının, çifte vatandaşlık haklarının saklı olduğunu, evlilik yoluyla ülkeye gelen T.C. vatandaşlarının da 5 yıl oturmuş olmak ve ilgili kıstasları sağladığı takdirde, T.C. vatandaşlığından feragat etmeksiniz, Hollanda vatandaşı olabildiklerini anlatıyor. Hollanda’ da yerel seçimler yakın bir tarihte gerçekleştirilmiş, Özgün’ de tercihini yapmış, ülkede seçim atmosferinin gayet sade olduğunu, adayların sadece birkaç bilbord vasıtasıyla tanıtımlarını gerçekleştirdiklerini söylüyor. Bu arada; süresiz oturma izni olanların, yerel seçimlerde oy kullanabildiğini, genel seçimlerde oy kullanamadığını öğreniyoruz. Amsterdam’ ın beklide dünyanın en kozmopolit şehri olduğunu, Surinamlısından Hindlisine, Pakistanlısından Vietnamlısına, Faslısından Afganistanlısına, Rumeninden Taylandlısına, İtalyanından Endonezyalısına şehirde 170’ ten fazla ülkeden insanın yaşadığını, bu oranın New York’ takinden dahi yüksek olduğunu öğrendiğini anlatıyor. Ve tabii, ülkenin 2.büyük göçmen grubu, resmi rakamlara göre 450.000’ i aşkın Türkiye vatandaşları. Ülkenin; Türkiye’ den gelenleri ilk yıllarda sıcak karşıladığını, dernekleşme, vakıflaşma, sivil toplum, ibadethane v.b. birçok ihtiyacını ilgili düzenlemelerle karşıladığını, bunun yıllar geçtikçe olumsuz yönde değiştiğini, son yıllarda ekonomik krizle de birlikte daralma yaşandığını, Türklerin de ilk yıllardaki olumlu karşılamaya hakkıyla cevap veremediğini söylüyor. Ülkede Faslılar, 1.büyük göçmen grup, Faslılar ve Türklerin toplumun bütün meslek grubu ve katmanların da önemli temsilcileri olduğunu ancak Faslılar ile ilgili olumsuz algının daha fazla olduğunu, bunun da tamamen haksız olmadığını öğreniyoruz. Ülkede Türkler; ilk nesil elde ettikleri imkanları, işlerine tahvil edip, Türkiye’ de yatırım yapmışlar, yeni nesiller ise artık Hollanda’ da konut ediniyorlar. Hükümet; sosyal devlet anlayışı çerçevesinde geliştirdiği ‘sosyal konut’ projeleriyle, vatandaşlarının önemli bir oranını ev sahibi yapmış. Amsterdam’ da sosyal konutlara ağırlıklı olarak rastlanabiliyor. Bu konutlarda, vatandaş devlete kiracı hükmünde, piyasa koşullarının 3’ te 1’ i, 4’ te 1’ i bedellerle ikamet ediyorlar, son dönemlerde ise bu konutların kısmen vatandaşa satılmasına da başlanmış ve ilk etapta çok uygun fiyatlara bu konutlar halka arz edilmiş, Türkler de bu imkanlardan önemli ölçüde faydalanmışlar. Ülkede; 18 yaşına gelen bir Hollanda vatandaşının, sosyal konutlara başvuru hakkı var ve bu başvurunun sonuçlanması ortama 5-6 yıl gibi bir süre alabiliyor, bu süre sonunda vatandaşlar bu konutlarda bahsini ettiğimiz şartlarda oturma hakkı kazanabiliyor. Ayrıca bir diğer nokta, halka satışı başlanan sosyal konutların, kira bedelinde bir değişiklik olmuyor. Yani; sosyal konutu, devletten satın alan vatandaş, bir başka vatandaşa mülkünü ancak, devletin belirlediği cüz i kira bedeli ile kiralayabilir. Amsterdam’ da hakim renklerden birisi ‘yeşil’ ise diğeri de ‘kırmızı’. Yeşil alanların şehir içerisinde korunduğu görülüyor. Aynı şekilde; yapıların (özellikle konutların) hemen hepsinin dış cephesi kırmızı tuğlalar ile örülü, bunun nadiren dışına çıkılmış. Göçmenlerin ve özellikle de Türklerin yoğun yaşadığı Nord’ ta (şehrin kuzey bölümü) nispeten yeni kurulan yerleşim alanlarında düzen ve sadelik korunmak şartıyla bu dokunun farklılaşabildiğini görüyoruz. Şehir merkezi ve Nord’ ta toplam sadece 2 alışveriş merkezi görebiliyoruz, şehir merkezinde tarihi doku bütünüyle korunmuş, bu alan içerisinde yeni diyebileceğimiz yapı sayılıdır. Ya da bir kısmı, tamamen mevcut dokuya uygun inşa edilmiş.

Şehir merkezinde insanların rağbet gösterdiği yerlerin başında Dam meydanı ve Ledzplein geliyor. Dam Meydanı birkaç yıl önce, Türkiye-Hollanda tarihi ilişkilerinin yıl dönemi münasebetiyle, Hollanda kraliçesi Beatrice ve Türkice Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ e ev sahipliği yapmış, bu olay şehirde yaşayan Türkiyeliler için güven ve gurur anlamına gelen önemli bir hatıra. Ledzplein, turistlerin ve Hollandalıların gün içerisinde vakit geçirdikleri önemli noktalardan birisi ve şehrin merkezinin diğer ucunda yer alıyor. Şehir merkezinde, bir noktadan bir başka noktaya giderken 2-3 kez kanal köprülerinden geçmek durumunda kalabiliyorsunuz. Şehrin düzenli kurulumu, bir tarafıyla, şehri yeni yeni tanıyanlar için, birçok farklı noktayı birbirinden ayırt etmede zorluk oluşturabiliyor. Diğer tarafıyla da zaman zaman İstanbul’ un tarihi yarımadasında kaybolma ve deneme yanılma ile yolunu bulma refleksinin bize has olduğunu görebiliyoruz. İstanbul’ un şehircilikte üreteceği çözümler, kendine has olacaktır, dünyanın en düzenli şehri olmanın İstanbul için uygulanabilirliğinin tartışması bir kenara, olması gereken olmadığını da söyleyebiliriz. Ayrıca şunu da göz önünde bulundurmak gerekir ki; gerek Amsterdam ve gerekse de benzer karakterlere sahip Rotterdam, Almanya’ nın Köln şehri ve benzeri şehirler, İstanbul’ a nazaran nüfus itibariyle çok daha küçük şehirler. Türkiye’ de İzmit’ e kıyasla değerlendirilebilecek şehirler. Bu çerçevede; Türkiye’ nin büyüme ve kalkınma şeklinin üzerinde teknik olarak değerlendirmeler yapılabilecek olmakla beraber, kalkınmış ülkeler karşılaştırmalı bir değerlendirme yapıldığında Türkiye’ nin son 15 yılda kayda değer bir gelişme gerçekleştirdiği de görülüyor.

27 Mart 2014 Perşembe günü yoğun bir fuar günü, dünyanın pek çok farklı ülkesinden şirketler, kurumlar, düzenledikleri seminerlerle çalışmaları tanıtıyorlar. Bunlardan birisi de; İzmir’ in de yarıştığı Expo 2015’ i (Dünya Fuarı) alan İtalya’ nın Milan şehrinin kurumlarının gerçekleştirdiği tanıtım sunumu. Genel çerçevesi ile bildiğimiz rakamları, detaylandırma imkanı bulduğumuzda, İzmir’ in Expo’ yu alması durumunda çok ciddi bir kazanım elde edeceğini tekrar tekrar görüyoruz. Zira; Milan 2015 yılında, Expo süresince çok büyük rakamlarda ziyaretçiyi ağırlayacak.

Intertraffic’ te genel olarak Akıllı Ulaştırma Sistemleri, İnovasyon teknolojilerinin dünyada geldiği noktayı net bir şekilde anlıyoruz. Tünelde hız, hava kirliliği, trafik sayımları pek çok ölçümü sağlayan sistemler, genel olarak karayollarında hız kontrolü, detaylı trafik sayımını, taşıt ağırlığını, en az 11 sınıfta değerlendiren ve ölçen sistemler, karayolu trafik güvenliği elemanlarının farklı ulaştırma türleri arasında alabildiğine etkin ve yaygın kullanım örnekleri, yaya ve bisikletli trafik sayımları, metro istasyonu ve benzeri mekanlarda detaylandırılmış trafik sayımları, trafikte daha etkin ve yaygın kullanılabilecek bisiklet teknolojilerinin geliştirilmesi gibi önemli birçok noktadaki çalışmayı gözlemleme imkanı buluyoruz.

Yoğun bir günün Rai’ nin çevresindeki yerleşimleri daha detaylı gözlemleme şansımız oldu. Bu çevrede; bisiklet parklarında, ülkemizde eşine rastlanmayacak şekilde insanların bisikleti, yük taşımak ve benzeri pek çok amaçla farklı şekillerde tasarlattıklarını gördük. İnsanlar; bisikleti ev-iş yolculuklarında, alışveriş v.b. ihtiyaçlarında yoğun olarak kullanıyorlar, Amsterdam’ da bisikletin, türel dağılımdaki payı %40’ larda, karayolu ve demiryolu sistemleri ile entegre çalışan bir yapıya sahip. Aynı şekilde; Amsterdam ve Hollanda’ nın genelinde kentiçi, kentlerarası ve uluslar arası demiryolu ağları yaygın ve birbirine entegre olarak çalışıyor. Avrupa’ nın en önemli demiryolu projelerinden birisi olan PBKAL’ in (Paris, Brüksel, Köln, Amsterdam, Londra) en önemli ayaklarından birisini Amsterdam teşkil ediyor.

Değerlendirmenin tamamını http://www.ulastirmadunyasi.com/index.php/2014/04/intertraffic-fuari-notlari/ adresinden okuyabilirsiniz

 

Trafik sinyal vericilerinde LED ile Power LED karşılaştırması

Sinyal vericiler açısından çok önemli olan 5 mm LED ve Power LED arası kıyaslamayı aşağıda bulabilirsiniz…

Power LED’li sinyal vericilerin geleneksel LED’li ürünlere göre daha avantajlı olduğunu görebiliriz.

1. LED Arızası: 5 mm LED’li ürünlerde bölgesel kararmalar olurken, power LED’li ürünlerde komple modül söner.
2. Elektronik Koruma: 5 mm LED’li ürünler genelde trafo ile beslenirken ve gerilim dalgalanmalarından etkilenirken, power LED’li ürünler sabit akım kaynağı (SMPS) ile beslenirler ve voltaj değişiminden etkilenmezler.
3. Enerji Tüketimi: 5 mm LED’li modüller 15-25 Watt güç tüketirken, power LED’li modüller 7-9 Watt arası güç tüketirler.
4. LED ve Modül Ömrü: 5 mm LED’li modüller genelde 2 yıla kadar sorunsuz çalışabilirken, power LED’li modüller 5 yıla kadar sorunsuz çalışır.
5. Optik Özellikler: 5 mm LED’li modüllerde optik herhangi bir malzeme yokken, power LED’li modüllerde fresnel lens ve petekli cam yer almaktadır.
6. Güneş Yansımasına Karşı Performans (Fantom Etkisi): 5 mm LED’li modüllerde ön yüzeyde kullanılan pleksiglas yansımayı artırırken, power LED’li modüllerde böyle bir sorun yoktur.
7. Garanti Koşulları: 5 mm LED’li modüller 2 yıl garantili iken power LED’li modüller genelde 5 yıl garantilidir.
8. Servis Olanakları: 5 mm LED’li modüller 6 ayda bir kontrol edilmeli ve arızalı LED tamiri yapılmalı iken, power LED’li ürünlerde bu kontrol 3-5 yılda bir yapılmalıdır.

Delinatör nedir? (Delineator)

delinatör
Delinatör 75 x 8 cm
Delinatör (Delineator) yaya ile araç trafiğini ayırmak ve araç trafiğinde yönlendirmek yapmak ve refüj başlarında güvenliği sağlamak amacıyla kullanılmaktadır. TPU(Termoplastik Poliüretan) malzemesinden üretilir ve malzemeden kaynaklanan özellik nedeniyle esnektir, kırılmaz. Bu özelliği sayesinde hem araca zarar vermez hem de kendisi darbeler karşısında uzun ömürlüdür. İdeal malzeme TPU iken PU ve PE den de üretim gerçekleştirilmekte, fakat yeterli esnekliği sağlamadığı için çabuk yırtılmakta ve deforme olmaktadır. Üzerinde bulunan reflektif folyo şeritler sayesinde karanlıkta kolaylıkla fark edilir, güvenli bir sürüş ortamı oluşmasına yardımcı olur.

Hangi Ölçülerde Üretilir?

Delinatörler standart olarak 30, 45, 75 ve 100 cm boyutlarında üretilmektedir. Yaygın olarak 8 cm boru çapında olanlar tercih edilirken, kullanım yerlerine göre 9 ve 10 cm lik çapında olanları da üretilmektedir. 9 ve 10 cm çap ürünler genellikle şehirler arası yollarda ve refüj başlarında malzeme mukavemetinden dolayı tercih edilmektedir.


Delinatör Kalitesi Nasıl Anlaşılır?

Farklı üreticilere ait delinatör çeşitleri mevcut iken hangisini tercih etmeliyiz? Malzemenin gövdesi ve üzerinde bulunan reflektif bant ürün kalitesini belirlemektedir. Delinatör gövdesinin ideal karışımdan hazırlanması, onun ne fazla sert olup çabuk kırılmasını ne de gereğinden fazla esnek olup dayanıksız olmasını sağlar. Malzemenin profil kalınlığı ve ağırlığı ideal bir ürünü belirler. Piyasada önereceğimiz delinatör markaları arasında Asya Trafik ile Evelux yer almaktadır. Asya Trafik tarafından üretilen ürünler üzerinde yer alan yuva ile ek bir aparat maliyetine girmeden levha, zincir veya üçgen solar flaşör monte edebilirsiniz.

Renk Alternatifleri

En çok bilinen ve tercih edilen rengi uyarıcı özelliğinden dolayı fosforlu turuncudur. UV ışınlarına dayanıklı olarak üretilen ürünlerin, açık havada uzun süre kullanılması durumunda dahi herhangi bir renk değişimine rastlanılmaz. Bunun dışında yeşil, sarı, siyah ve beyaz renklerde de üretilmektedir.

Ayrıntılı Bilgi

Delinatör fiyatları ve delinatör çeşitleri hakkında ayrıntılı bilgi almak için: delinator.ileritrafik.com

Trafik Konisi Nedir?

Trafik Konisi
Trafik Konisi

Trafik konisi, koni şeklinde uyarıcı aparatın düz bir ayak üzerine sabitlenmesiyle oluşan uyarıcı trafik işaretinin adıdır. Koni gövdesi farklı uzunluklarda olabileceği gibi bu uzunlukla paralel olarak reflektif malzeme çeşitleriyle kaplanabilir. Rüzgar gibi hava koşulları ile kolay savrulmasını engellemek amacıyla ayak bölümüne ağırlık eklenerek de üretilir. Günümüz trafiğinde kullanılan en kısa koni 30 cm olup, bu uzunluk 50, 70, 75 ve 90 cm’lik farklı çeşitleri bulunmaktadır.

Hangi Malzemeden Üretilir?

Trafik konileri farklı materyallerden üretilmektedir. Bunlar arasında PPC, PVC öne çıkmaktadır. PVC malzemeden üretilenler esnek bir yapıya sahip olurlar. Darbelere karşı mukavemeti fazladır. Kolay kırılmaz, araç tekerlerinin altında kalsa bile parçalanmazlar. PPC malzemeden üretilen koniler ise sert olup, daha düz bir forma sahiptirler. Genellikle ilave ağırlıklı olarak kullanırlar. Sert malzemeye sahip olduklarından üzerlerine kedi gözü olarak adlandırılan reflektif malzeme kolaylıkla monte edilebilir.

Örnek Reflektifli PVC Trafik Konisi 

Nerelerde Kullanılır ?

Trafik hunileri hayatımızın birçok alanında kullanılmaktadır. Temel işlevi olan yol çalışmalarında işaretçi olarak kullanılmakla birlikte; otoparklarda, işyeri önlerinde, konser gibi büyük etkinliklerde, stadyumlarda, okullarda. İşletmelerin park yerlerinde plastik levha aparatı ile birlikte şirket logosu baskılı olarak kullanılır. Ayrıca sporcuların idmanlarında da kullanılmaktadır. Futbol, hokey, basketbol, koşu gibi birçok spor branşında sporcuların eğitiminde konilerden yararlanılmaktadır.

Trafik konisi çeşitleri ve fiyatları hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız: Trafik Konisi Çeşitleri

Intertraffic 2014 Fuarı Başladı

Ulaştırma sektörünün devlerini buluşturan dünyanın en büyük uluslararası trafik teknolojileri fuarı Intertraffic 2014 Fuarı Amsterdam,  25 Mart Salı günü kapılarını ziyaretçilerine açtı. Türkiye’den de katılımcıların yer aldığı fuarda trafik teknoloji alanındaki gelişmelerle ilgili yeni ürünler ve akıllı trafik sistemleri yer alıyor.

Sinyalizasyonda Güneş Alternatifi

Ülkemizde girişimci sayısı artarken yerli üretim bilinci de yaygınlaşıyor. Ankara’da, sinyalizasyon sistemlerine güneş enerjili çözümler üreten Asya Trafik firması, kendi tasarımı ve büyük çoğunluğu yerli olan ürünleriyle dikkat çekiyor.

Akıllı Trafik Sistemleri, Yol Güvenliği Ürünleri, Güneş Enerjili Sistemler, LED’li Sistemler, Trafik Levhaları ile Yazılım ve Projelendirme Hizmetleri de veren firma; OSTİM’deki teknokentte Ar-Ge’ye odaklanırken küme çalışmalarının da aktif bir üyesi.

İthal ürünler firma kurdurdu

Sektöre girişlerinin yerli üretim refleksiyle şekillendiğini kaydeden Mehmet Akif Çelik, “Firmamızı, ulaşım ve trafik konusundaki eksiklikleri, ithal edilen malzemelerin Türkiye’de üretilebilir olduğunu gördüğümüz için kurduk.” dedi.

Sinyalizasyon ve basit plastik ürünlerle işe başladıklarını anlatan Mehmet Akif Çelik, daha sonra akıllı ulaşım sistemleri adı verilen, yazılım ve donanımsal yenilikler içeren sistemleri kullandıklarını belirtti. Çelik, “Sektör ciddi yenilikler istiyordu. Üretim dışında Ar-Ge’ye de önem vermemiz gerektiğinin farkına vardık. Bu amaçla ODTÜ Teknokent OSTİM Merkezi’nde bir ofis açtık.” ifadelerini kullandı.

Ürünlerinin büyük kısmının yerli malzemelerden oluştuğunu ve 14 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini söyleyen Mehmet Akif Çelik yol güvenliği ile ilgili ürünlerde güneş enerjili alternatifler sunduklarını anımsattı. Çelik şöyle konuştu: “Bizim bir çok ürünümüz LED’li. LED’li trafik ürünleri de güneş enerjisiyle çalışmaya müsait olduğu için geçmişte 220 V AC ile çalışan bir çok trafik ve yol güvenliği ürünü artık güneş enerjisiyle çalışmaya başladı. Bu kapsamda güneş enerjili LED’li flaşörler, yol butonları yaptık. Bunların tasarımları ve üretimleri ağırlıklı olarak yerli. Kullanılan malzemelerden yerli olmayan var tabii ki; güneş paneli ve LED’ler Türkiye’de üretilmediği için yurtdışından ithal ediliyor. Fakat tüm tasarım, dizgi, montajı tamamı bize ait. Güneş enerjili sistemler arasında flaşörler, LED’li levhalar, yol butonları, üçgen flaşörler bu sene yeni çıkan ürünlerimiz.”

Güneş Enerjili Akıllı Sinyalize Kavşak

Ankara Kalkınma Ajansı’na başvurdukları, “Güneş Enerjisiyle Çalışan Akıllı Sinyalize Kavşak” projesinin onaylandığına dikkat çeken Mehmet Akif Çelik, proje için pilot uygulamayı Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisindeki bir sinyalize kavşakta hayata geçireceklerini dile getirdi. Çelik, 9 ay sonra uygulamaya alınacak projeyi şu şekilde özetledi: “Öncelikle var olan pilot kavşaktaki eski tip ve güç tüketimi fazla olan sinyal vericiler ve kavşak kontrol cihazı, son teknoloji Power LED’li sinyal vericiler ve akıllı kavşak sistemine uygun kavşak kontrol cihazıyla değiştirilecek. Daha sonra akıllı araç sayım kameraları sisteme dahil edilecek. Son olarak tüm sistem yani akıllı sinyalize kavşak, güneş enerjili sisteme dönüştürülecek. Bu sayede aslında yüksek güç tüketimli sistemlerin güneş enerjili sistemlerle çalıştırılması konusunda tecrübe sahibi olmuş olacağız. Buradaki sistem ortalama 5 kilowattlık olacak; Ankara koşullarında 7/24 çalışacak bir şekilde projeyi tamamlamayı öngörüyoruz.”

Malmö’nün Yeni Bisiklet Parkı Tesisi

Bisiklet Parkı Malmö tam anlamıyla bir bisiklet kenti olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Aslında İsveç’teki kentler arasında en iyi istatistiklere sahip olan şehir Malmö. Dünya genelinde de bisiklet dostu kentler arasında ilk 20′de yer alıyor. Kent nüfusunun %30′u işe veya okula bisikletle gidip geliyor.

Bike & Ride adı verilen ve kentin merkez tren garında kurulan bu yeni tesis 1500′den fazla bisiklet park kapasitesine sahip. Kargo bisikletleri için özel alanlar bile düşünülmüş. Bir sürü özelliğe sahip bir tesis burası. İki hava pompası, bir bisiklet dükkanı, kilit mekanizmaları, tren kalkış ve varış saatlerini gösteren çok sayıda monitör, beklemek zorunda olan bisikletliler için bir bekleme salonu,tuvaletler, hatta taytlı bisiklet kullanmaktan hoşlanan ‘tuhaf’ bisikletliler için bir duş bile düşünülmüş.

Park ücreti alınmıyor ve 24 saat kullanıma açık. Güvenlik görevlileri de sürekli görevde.  1500 bisiklet kapasitesinin 700′ü  ben daha güvenli bir park yeri istiyorum diyenlere ayrılmış. Abonelik sistemiyle çalışan bu bölüm için aylık 80 Kron ödemek gerekiyor.

Bu tesis yeraltında inşa edilmiş; ama hemen üstünde 19. YY tarzı bir çatının altında 200 bisiklet kapasiteli bir park yeri de yapılmış. Amaç Malmö’nün bir bisiklet kenti olduğu vurgusunu pekiştirmek.

Malmö, tam bir bisiklet kenti. Çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Nisan ayında, çok geniş kapsamlı bir anketin sonuçları alınacak. Bu anket kentteki bisiklet kullanım alışkanlıklarının veya davranışının ne şekilde değiştiği konusuna ışık tutacak. Danimarkalılar ve İsveçliler veri toplama işini çok ciddiye alıyorlar.

Kentte buna benzer bir tesis daha bulunmakta. Bu tesiste bisikletlerin park edilmesi için çekme kat tarzı bir uygulama da hizmete sunulmuş; ama pratik olmadığı için bu katlar hep boş kalmış. Bike & Ride planlanırken bu da göz önünde bulundurulmuş ve park alanı tek kat olarak inşa edilmiş.

Yazının tamamına http://www.bisikletliyizbiz.com/malmonun-yeni-bisiklet-park-tesisi adresinden ulaşabilirsiniz.

 

Hız Kasisi Nedir?

Hız Kasisi Nedir? Yol Kasisi, hız tümseği, yol kasisi araç trafiğini yavaşlatmak, kontrol altına almak amacıyla yol üzerine inşa edilen yükseltilerdir. Kauçuk veya plastik malzemeden üretilebilen hız kesicilerin trafik standartlarına uygun olarak üretilmesi gerekmektedir. Standartlara uygun olarak üretilmeyen hız kesiciler, trafik kazalarına yol açabilir. Hız kesicilerin üzerinde mutlaka gece görüşü sağlamak amacıyla reflektif (yansıtıcı) olmalıdır. Bu reflektif malzeme yol kasisinin türüne göre; boya, reflektif folyo veya plastik kedi gözü olabilir.

Hız Kesici Yol Kasisi
Hız Kesici Yol Kasisi

Yol kasisleri okul önlerinde, açık ve kapalı otoparklarda, şehir içi yollarda, trafik denetim istasyonlarında kullanılabilir. Hız kesicinin doğru yere konumlandırılması, öncesinde hız kesici olduğuna dair trafik levhası ile bilgi verilmesi gerekmektedir. Hız kesicinin varlığına dair uyarıcı levha yerleşimin yapılmaması, trafik kazalarına yol açabilir.

Hız Kasisi Hangi Malzemeden Üretilir?

Kauçuk Hız Kasisi: Kauçuk türevleri kullanılarak üretilir. Esnek yapıya sahiptir. Karanlıkta veya gece fark edilmesini sağlamak amacıyla üzerine cam kürecikli reflektif folyo yapıştırılır. Reflektif folyonun kaçuk kasis üzerinde kolay kalkmaması için termo (sıcak) tutkal ile yapıştırma sağlanır. 50×40, 50×50, 50×60, 50×33 gibi farklı ebatlarda üretilir. Parçaların birleştirilmesi ile set haline gelir. Ortalama parça ağırlığı kullanılan kauçuk malzemenin yoğunluğuna ve miktarına göre değişir. 50×40 cm bir kasis minimum 5 kg ağırlığa sahiptir.

Plastik Hız Kasisi: Sert plastikten üretilen yol kasisleridir. Farklı yükselti ve modelleri mevcuttur. Kauçuk kasise göre araçla üzerinden geçiş anında daha sert bir mukavemet gösterir. Sarı, turuncu, kırmızı ve siyah renklerde üretilmektedir. Karanlıkta ve gece fark edilmesini sağlamak amacıyla reflektör (kedi gözü) kullanılır. 25×35, 30×33, 50×40, 50×33 gibi farklı ebatlarda üretilmektedir. Parçaların birleştirilmesi ile set haline gelir.

Kauçuk Şaseli Hız Kasisi: Plastik bir gövdenin üzerine kauçuk kaplama uygulanması ile elde edilir. Plastik yol kasisinin malzeme tokluğunu, kauçuk hız kesicinin ise geçiş konforunu sağlamak amacıyla üretilmektedir. Karanlıkta ve gece görünmesi amacıyla sağ ve sol bölümlerine reflektör, kedi gözü sabitlenir. Parçaların birleştirilmesi ile set haline gelir.

Asfalt Hız Kasisi: Asfalt yol üzerine yine asfalt malzeme kullanılarak inşa edilen yol kasisi türevidir. Sıcak asfaltın iniş ve çıkış açısı verilerek yükseltilmesi ile yapılır. Gece veya karanlıkta fark edilmesini sağlamak amacıyla üzerine cam küreciği serpilmiş sarı veya beyaz yol boyası ile boyanır. Klasik kasis veya platform kasis türevleri mevcuttur. Yekpare yol üzerinde üretilir.

Beton Hız Kasisi: Betondan üretilen hız kesici çeşididir. Beton zemin üzerine iniş ve çıkış açısı verilerek üretilir. Araç geçişine dayanıklı beton malzeme kullanılır. Karanlıkta ve gece fark edilmesini sağlamak amacıyla üzerine cam küreciği serpilmiş sarı veya beyaz yol boyası ile boyanır. Klasik kasis veya platform kasis türevleri mevcuttur. Yekpare yol üzerinde üretilir.