18.5 C
Ankara
Cuma, Mayıs 2, 2025
Ana Sayfa Blog Sayfa 30

Belirli Miktardan Fazla Su Kirletici Madde Taşıyan Taşıt Giremez TT-17

Belirli Miktardan Fazla Su Kirletici Madde Taşıyan Taşıt Giremez TT-17,  belirli miktardan fazla su kirletici madde taşıyan taşıtların girmesinin yasak olduğu yol girişlerinde kullanılır.

Trafik tanzim işaretleri taşıt trafiğinin akışının düzenli olarak sağlanabilmesi için konulmuş işaretlerdir. Bu gruptaki işaretler genel olarak daire içerisindeki sembollerle ifade edilir. İki T harfi ile ifade edilir.

Tehlike uyarı işaretleri, yol kullanıcılarını, yol üzerindeki bir tehlike konusunda uyarmayı ve bu tehlikenin özelliği konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bu işaretler aynı zamanda, sürücülerin hızlarını düşürmelerini ve daha dikkatli seyretmeleri gerektiğini bildirir. Bu gruptaki işaretler genel olarak eşkenar üçgen içerisindeki sembollerle ifade edilir. Tek T harfi ile ifade edilir. Trafik Bilgi İşaretleri; yoldaki bilgilendirme işaretleridir. Hastane, Polis, Çeşme, Park alanı, Yangın Alanı gibi işaretlerdir. B veya P harfleri ile ifade edilir.

Diğer Trafik Tanzim İşaretleri

Mecburi Asgari Hız Sonu Levhası-TT-41b

Mecburi Asgari Hız Sonu Levhası-TT-41b levhası, otoyol veya benzer standarttaki yollarda levhada belirtilen hızdan daha düşük bir hızla seyir edilemeyeceğini bildirir.

Trafik tanzim işaretleri taşıt trafiğinin akışının düzenli olarak sağlanabilmesi için konulmuş işaretlerdir. Bu gruptaki işaretler genel olarak daire içerisindeki sembollerle ifade edilir. İki T harfi ile ifade edilir.

Tehlike uyarı işaretleri, yol kullanıcılarını, yol üzerindeki bir tehlike konusunda uyarmayı ve bu tehlikenin özelliği konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bu işaretler aynı zamanda, sürücülerin hızlarını düşürmelerini ve daha dikkatli seyretmeleri gerektiğini bildirir. Bu gruptaki işaretler genel olarak eşkenar üçgen içerisindeki sembollerle ifade edilir. Tek T harfi ile ifade edilir. Trafik Bilgi İşaretleri; yoldaki bilgilendirme işaretleridir. Hastane, Polis, Çeşme, Park alanı, Yangın Alanı gibi işaretlerdir. B veya P harfleri ile ifade edilir.

Diğer Trafik Tanzim İşaretleri

Trafik Kazalarında Polis Yönetimi Sürücü Davranışları

0

Trafik kazalarının bugünkü ulaştığı boyut hepimizi rahatsız edecek ve bu konuyla acilen bilimsel olarak ele alınmasını gerektiren bir seviyededir. Türk trafik polis teşkilatının hedefi yollardaki kanı, ölümü ve kazaları azaltmaktır. Bu hedefler genelde trafik kazalarında reform yapmış olan bütün ülkelerde  de ölüm ve ağır yaralanmaların azaltılmasıdır. Bu nedenle tespit edilen hedefimiz doğru seçilmiş bir amaçtır. Bu incelemede trafik kazalarının sadece denetim konusu ele alınacak  ve polis açısından denetleme teorik ve pratik olarak ele alınacaktır. Hedef tayini bu hedefe uygun bir programın geliştirilmesi,uygulanması gözlenmesi,değerlendirilmesi konusu ayrı bir makalenin konusudur.

Trafik polisinin trafik kazaları ile ilişkisi nedir sorusuna vereceğimiz cevap ve bu konunun analizi bize denetlemenin biçimi hakkında da değerli bilgiler de verir.Bu nedenle konuya şu soruyla başlamak gerekir: Acaba trafik kazaları polis denetimleri ile azaltılabilir mi? Eğer evetse nasıl? Hayırsa neden? Batılı meslektaşlarımızın bu konuda ki yazmış oldukları raporlar bu soruya hem olumlu hem olumsuz cevap vermektedir. Örneğin OECD’nin hazırlamış olduğu bir eserde denetimin trafik kazasına otomatik yani direkt etkisi yoktur denmiştir. Yine Amerikalı meslektaşlarımız da polis denetiminin dolaylı olarak trafik kazalarını azaltabileceğini söyleyerek polis denetimlerinin ancak  sürücünün kurallarına uymasını sağlamak suretiyle bu amaca ulaşabileceğini bildirilmiştir.

Diğer bilim adamları arasında da kabul edilen bu görüş uyarınca, sürücü polis denetimini algılamakta ve muhakeme ederek denetiminin şiddetine göre uyup uymayacağına karar vermektedir. Bir başka deyimle kazaya sebep olan sürücü isterse kanuna uymayarak kazaya sebep olabilecek bir hareketi polisin denetimine rağmen yapabilmektedir.

Selim Biçen 

Makalenin Tamamını Okumak İçin: http://pamer.pa.edu.tr/AkademikYayinlar/27112013115950941_91-99.pdf

Türkiye’de Trafik Kazaları ve Sürücü Kursları Sorunu

0

Türkiye’de ekonominin ve toplumsal hayatın ihtiyaç duyduğu taşıma ve ulaşım ihtiyaçlarının sağlanmasında karayolu taşımacılığı merkezi bir konum işgal etmektedir.Ancak,sistem içinde meydana gelen kazalara bağlı can ve mal  kayıplarının ürkütücü boyutlarda seyretmesi hem daha güvenli görünen demiryolu taşımacılığı gibi alternatif taşıma ve ulaşım sistemlerinin neden etkin ve yaygın hale getirilmediği, hem de karayolu ile taşımacılık ve ulaşımının neden daha güvenli işlemediği sorularını sürekli olarak kamuoyunun gündeminde tutmaktadır.

Birinci soruya Türkiye’nin geri kalmışlığı,yatırım için sanayileşmiş ülkelerden elde edilecek krediye bağımlılığı ve çok uluslu otomotiv sanayinin doğrudan ve dolaylı yollarla siyasi iradeyi kısıtlaması vb tarihsel, siyasi ve ekonomik hususlara atıfla cevap verilmektedir.Dolayısıyla, eğer bu iddialar doğru ise,değişinceye kadar daha güvenli alternatif taşıma ve ulaşım sistemlerinin devreye sokulması şu anda mümkün görülmemektedir.İkinci sorunun cevabı aranırken ise trafik kaza istatistiklerinin işaret ettiği’suçlular  kategorisi ön plana çıkarılmakta ve klasik yaklaşım olarak bilinen uygun mevzuat, ağır cezai  yaptırımlar, yoğun denetim ve iyi sürücü eğitimi yoluyla ile karayolu trafik sisteminin güvenli işletebileceği, dolayısıyla kazaların önlenebileceğini dile getirilebilmektedir.

Her iki cevabın ne derecede  geçerli ve tatmin edici olduğunu bütün yönleri ile tartışmak şuanda sahip olunandan daha fazla araştırma ve inceleme malzemesini gerektirmesinden ötürü yazar açısından mümkün değildir.

Ancak,mevzu bazı veriler ve araştırma sonuçlarından hareketle Türkiye’de karayolu ile taşıma ve ulaşımın neden güvenli başına yetersiz kaldığının sınırlı bir değerlendirmesini yapmak mümkün görünmektedir.

Aşağıda bu amaçla önce Türkiye’deki trafik kazalarının anatomisini genel hatlarını ile incelenecektir.Bunu takiben kaza istatistiklerinde sürücü kusurları olarak nitelendiren hususların sürücü bireylerin iç ve dış dünyalarını kuşatan çeşitli etmenlerle olan bağlantıları sorgulanacaktır.

Abdulkerim Sönmez

Makalenin Tamamını Okumak İçin,http://pamer.pa.edu.tr/AkademikYayinlar/03122013150435438_151-163.pdf 

Ağır Vasıta Sürücülerinin Bazı Toplumsal Nitelikleri, Çalışma Alışkanlıkları ve Koşullarının Trafik Güvenliğine Etkisi

0

Ağır Vasıta Sürücülerinin Bazı Toplumsal Nitelikleri, Çalışma Alışkanlıkları ve Koşullarının Trafik Güvenliğine Etkisi. Türkiye’de trafik kazaları hem toplumsal barışı, hem toplum yaşam kalitesini tehdit eden önemli bir toplumsal sorun haline gelmiş durumundadır.Ülkedeki karayolu trafik güvenliğinin sağlanması konusunda benimsenen yaklaşım 3-E ilkesi olarak bilinen eğitim,alt yapı ve denetim üçlüsünden oluşmaktadır. Bu iç ilke, diğer birçok husunun yanında,trafik güvenliğini etkileyen toplumsal,kültürel ve iktisadi hususları göz ardı etmesinden ötürü, bütün bir kararlılıkla uygulanması halinde bile trafik güvenliğini sağlamaya yetmemektedir.(Sonmez 2000, Gunnarsson 1999) Dahası,Türkiye’de bugüne kadar gerek trafik ve sürücü eğitimi, gerçek altyapı inşası gerekse denetim konusunda ortaya koyulan çaba bu yaklaşımının gerektirdiklerinin ve dolayısıyla tam uygulanması halinde elde edebilecek başarı düzeyinin çok gerisinde kalmış,hatta aksi yönde gelişmiş görünmektedir.

Nitekim,trafik kazalarında sorumluluğun abartılı bir şekilde kendilerine yüklendiği sürücülerin sürücülük eğitimi,ortaya konan yaklaşım ve müfredatın içeriği nedeniyle, bir beceri eğitimi olmaktan çok malumat ve kural ezberletme eğitiminden öteye geçememiştir. (Sönmez ve Vursavaş 2002)Trafik çevresi ve yol alt yapısı,birkaç istisna hariç olmak üzere,gerek yerleşim alanlar içinde,gerekse yerleşim alanları dışında trafik güvenliği açısından çok yetersizdir.Trafik denetimi ise, yetersiz ve etkisiz oluşunun yanında, son günlerde kamuoyuna sıkça gündemine geldiği üzere,yönlendiren ve olumlu davranışları geliştiren bir denetleme olmak yerine, denetleyenler ve denetlenenler arasında,trafik güvenliği pahasına iktisadi çıkar elde edilmesinin bir aracı haline gelmiş görülmektedir.

Bu çalışmada,belirtilen bu  hususlar bir arka plan olarak dikkate alınarak, trafik güvenliğini tehlikeye sokma konusunda yoğun bir suçlamaya maruz kalan ağır vasıta sürücülerinin suçlamaya konu olan tavır,eylem ve davranışları hakkında iki husus vurgulanmaktadır.Bunlardan ilki,sürücülerin söz konusu tavır, eylem ve davranışlarının kendilerine ve içinde faaliyette bulundukları ortamı kuşatan bir dizi toplumsal,kültürel,iktisadi ve fiziksel etkenlerle doğrudan bağlantılı olduğudur.İkincisi ise,sürücülerin trafik güvenliğine  uygun davranmalarının sağlanabilmesinin aynı zamanda onların kendi bireysel kabiliyet ve kapasiteleri ile bütünüyle denetlemeye muktedir olmadıkları bu etkenlerin de trafik güvenliği fikrine uygun bir şekilde düzenlenmedi gerektiğidir.Bu işlemler yapılırken izlenen yaklaşımın ana fikri,nasıl ki her birey içinde yaşadığı toplumun hem bir ürünü hem de üreticisi ise,bir çalışma ya da iktisadi ve toplumsal faaliyet alanları trafik ortamına katılan bireylerin kendileri ve onların eylem,tavır ve davranışların da kendilerinin olduğu kadar kendilerinin içinde buldukları şartların bir ürünü olduklarıdır.’

Abdülkerim Sönmez

Makalenin Tamamını Okumak İçin,http://pamer.pa.edu.tr/AkademikYayinlar/04122013000813109_219-238.pdf

Trafik Kazalarının Azaltılması

0

Bilindiği gibi karayolları trafik kazaları her ülkeye az veya çok maddi ve manevi zarar vermektedir. Uluslararası Karayolu Güvenliği Teşkilatının Dünya Sağlık Örgütünü verilerine dayanarak yaptığı çalışmalara göre;dünya genelinde 1994 yılında 700.000 kişinin öleceği,10-15 milyon kişinin yaralanacağı,2000 yılında ise 1.500.000 kişinin öleceği ve 20.000.000 kişinin yaralanacağı tahmin edilmektedir.

Kazalardan kaynaklanan maddi ve manevi kayıpların miktarı alınan tedbirlerin yeterliliği ölçüsünde az olmaktadır.

Kazalardan görülen ölçüsü ölenlerin;ülke nüfusu, araçların sayısı ve katettikleri kilometreye oranından anlaşılmaktadır. Eğitim,altyapı ve denetleme faaliyetlerinde verimli çalışmalar kazaların az olmasına, sağlık(ilk ve acil yardım) hizmetlerinin süratli ve kaliteli olması kaza sonrası ölenlerin sayısının düşmesine neden olmaktadır. Sağlam,emniyetli iyi bakımlı taşıt da hem kaza sayısının, hem de kaza sonunda başta bedeni olmak üzere her türlü zararın az olmasına olumlu etki eder.

Süleyman IŞILDAR

Makalenin Tamamını Okumak için, http://pamer.pa.edu.tr/AkademikYayinlar/28022014153920963_20140228153114.pdf

Alkol Ve Bağımlılık Yapıcı Madde Kullanımının Trafik Güvenliğine Etkisi

0

Bu makalenin amacı, bağımlılık yapıcı madde tesrinde araç kullanmanın karayolu trafiğine etkisini vurgulamak ve uygulamada olan alkol testine ek olarak uyuşturucu testi yapmanın önemine işaret etmektir. Bu çerçevede, alkol ve uyuşturucu testinin uygulamasına yönelik mevcut yasal düzenlemeler Türkiye ve Avrupa örnekleriyle verilmiştir. Aynı zamanda, bu makalenin yazarları uyuşturucu etkisinde araç kullanmaya karşı alınacak tedbirlerin, toplumda uyuşturucu kullanmanın engellenmesine de katkıda bulunacağına inanmaktadır. Yasal düzenlemelerin izin vermesine rağmen, Türkiye’de sadece alkol testi uygulanmaktadır. Trafik kazalarına sebep olan nedenler göz önüne alındığında, sürücü hatalarının önemli bir yer tuttuğu görülmektedir. Bu nedenle, bir şekilde uyuşturucu kullanımının trafik güvenliği üzerine etkilerini görebilmek için belli bir bölgede pilot çalışmayla da olsa, uyuşturucu testi uygulanmasına başlanması önerilmektedir.

Ahmet PEK Mustafa PINARCI

AkademikYayinlar/1907201308045671_1%20MAKALE%201-17.pdf

Sürücüyü Öfkelendiren Davranışların ve Sürücülerin Bu Davranışlara Verdiği Tepkilerin İncelenmesi

0

Sürücüyü Öfkelendiren Davranışların ve Sürücülerin Bu Davranışlara Verdiği Tepkilerin İncelenmesi. Trafik kazaları sebep oldukları can kayıpları, yaralanmalar ve ekonomik zararlar dikkate alındığında ülkemizin sahip olduğu en ciddi sorunlardan birisidir. Bu ciddi ve kapsamlı sorunun en önemli nedenlerinden birisi sürücü hatalarıdır. Sürücü hatalarının trafik kazaları nedenleri arasındaki oranı %90 kadardır. Trafik kazalarında bu kadar önemli bir yer oynayan sürücülerin davranışları ve bu davranışların kazalarla ilişkisi yeteri kadar incelenmemiştir. Bu araştırmada sürücüyü öfkelendiren davranışlar ve sürücülerin bu davranışlara verdiği tepkiler incelenmiştir. Ayrıca bu davranış ve tepkiler cinsiyet, medeni hal, yaş, eğitim seviyesi, gelir seviyesi, sürücülük tecrübesi, sürücülük becerisi, kaza sayısı, ceza sayısı ve sürücünün yaptığı maksimum hız değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın verileri Erzurum ilinde 226 kadın ve 241 erkek sürücüden toplanmıştır. Veriler SPSS 17.0 programı üzerinde MANOVA, korelasyon ve çoklu regresyon testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular sürücülerin en çok, diğer sürücülerin saldırgan ve düşmanca hareketlerine öfkelendiklerini ve öfkelerini en çok sözel olarak gösterdiklerini göstermiştir. Sürücülerin öfkeleri arttıkça saldırganlıkları da artmaktadır. Ayrıca sürücülerin öfke ve saldırganlık davranışları cinsiyet, yaş, medeni durum ve trafik kazası sayısına göre farklılaşmaktadır.

Murat DELİCE

Makalenin tamamını Okumak İçin,http://pamer.pa.edu.tr/AkademikYayinlar/11112013155737962_Murat%20DELICE_trafikte%20%C3%B6fke%20ve%20saldirganl%C4%B1k.pdf

Hız, Alkol ve Genel Trafik Denetimlerinin Trafik Kazaları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi

0

Hız, Alkol ve Genel Trafik Denetimlerinin Trafik Kazaları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Trafik kazaları hem ülkemizde hem de dünyada can kayıplarına, yaralanmalara, sosyal ve psikolojik yıkımlara ve maddi kayıplara neden olan devasa bir problemdir. Bu kadar ciddi ve kapsamlı bir problem olan trafik kazaları için önerilen çözümlerin en etkililerinden birisi trafik denetimleridir. Bu araştırma, Türkiye’de polis tarafından yapılan trafik denetimleri sayıları ile trafik kazaları sayıları arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Elde edilen bulgular trafik denetimleri ile toplam trafik kaza sayıları arasında negatif yönlü ancak zayıf bir ilişki olduğunu göstermiştir. Kaza türlerine göre yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgular, trafik denetimleri ile maddi hasarlı kazalar arasında negatif yönlü ancak zayıf bir ilişki olduğunu, bununla beraber denetimler ile ölümlü-yaralamalı kazalar arasında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermiştir. Trafik denetimleri toplam kaza sayılarını %5 oranında ve maddi hasarlı kaza sayılarını %6 oranında açıklayabilmektedir. Alkol ve hız denetimlerinin kaza sayıları üzerindeki etkilerini inceleyen analizlerin bulguları, bu iki tür denetimin trafik kazası sayıları üzerinde istatistikî olarak anlamlı bir etkisi olmadığını göstermiştir. Ancak, alkol denetimlerinin hem ilişki düzeyi hem de varyans açıklama yüzdesi genel denetimlerin değerlerine yakın olduğundan ve ayrıca olasılık değerleri de 0,05 anlamlılık düzeyine yakın olduğundan alkol denetimlerinin kazalar üzerindeki etkileri de dikkate değerdir.

Murat DELİCE

Makalenin Tamamını Okumak İçin, http://pamer.pa.edu.tr/AkademikYayinlar/11112013152921813_Alkoldenetimi.pdf

Zihinsel Özürlü Bireylerin Yol Güvenliği

0

Zihinsel özürlü çocukların günlük yaşamda kendi başlarına, güvenle yaya veya yolcu olarak seyahat edebilmeleri için çocuğun eğitiminin yanında eğiticilerin, ailelerin ve giderek tüm toplumun bu özel alanda eğitilmesi ve bilgilendirilmesi gerekmektedir. Bu konudaki sistematik yaklaşım, eğitim programlarına da yansıtılmalıdır. Bu çalışma, zihinsel özürlü bireylerin, kent içi ulaşımdaki mevcut durumunu ve yol güvenliğini araştırarak, zihinsel özürlü bireylere ve ailelerine, kent içi trafikte yol güvenliği becerilerini öğretmeyi ve çocuklarını güvenli bir şekilde dışarı çıkarmak isteyen ailelerin hayatlarını kolaylaştıracak önerileri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Buradan hareketle mevcut eğitim programlarında yapılması gereken zihinsel özürlü bireylere ve ailelerine kent içi trafikte yol güvenliği becerilerini öğretecek, toplumsal yaşamda bağımsız olarak hareket etmelerini kolaylaştıracak ve eğitim programlarında kolaylıkla uygulanabilecek, bir takım değişiklikler ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Serhan KARABULUT Ebru Vesile ÖCALIR H. Fatoş (GÜR) AKINOĞLU

http://pamer.pa.edu.tr/AkademikYayinlar/18072013145144492_4-Makale%2081-103.pdf

Trafik Açısından Okulların Risk Potansiyellerinin Belirlenmesi: Çankaya Örneği

0

Bu çalışmada, trafik açısından okulların bulundukları yerleşim bölgesi itibariyle risk oluşturup oluşturmadıkları araştırılmıştır.  Okulların bulundukları konumların trafik açısından risk potansiyelinin belirlenmesi ve birbiri ile kıyaslanabilmesi amacıyla Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan dokuz okul rastgele seçilmiştir. Okulların mevcut konumlarının trafik ile etkileşiminin matematiksel olarak ifade edilebilmesi ve sonuçların istatistiksel olarak   yorumlanabilmesi için, okullarla ilgili parametrik olmayan veriler ağırlıklandırılmış puanlama tekniği kullanılarak parametrik veri haline getirilmiştir. Oluşturulan puanlama tekniği tüm okullara uygulanarak bütünlük sağlanmıştır. Her okul için elde edilen nihai puanlara göre de okulların bulunduğu konumun trafik açısından risk potansiyeli belirlenmiştir. Sonuç olarak Çankaya ilçesinde trafik  açısından en riskli okulun Çankaya Lisesi, ikinci sırada H. Edip İ.Ö.O olduğu, buna karşılık en az riskli okulun ise Özel Samanyolu İ.Ö.O. olduğu belirlenmiştir.

Muammer BUCAK Selim

Makalenin Tamamını Okumak için: http://pamer.pa.edu.tr/AkademikYayinlar/18072013082607721_15-36.pdf

Yangın Tehlikesi Levhası B-42

Yangın Tehlikesi Levhası B-42, konulduğu kesimde yangın tehlikesi bulunduğunu bildirir. Cam şişe ve sönmemiş izmarit atılmamalı, izin verilmeyen kesimlerde ateşli piknik yapılmamalıdır.

Şerit Düzenleme İki Yönlü Yol Levhası B-52

Şerit Düzenleme İki Yönlü Yol Levhası B-52, konulduğu kesimden itibaren iki yönlü trafiğin işlediğini belirtir. Çok şeritli bölünmüş yolların bitimlerinde kullanılır.

Şerit Düzenleme Levhası B-50a

Şerit Düzenleme Levhası B-50a, seyir yönündeki ve karşı yönden gelen trafiğe tahsis edilen şerit veya şeritlerin bildirilmesi amacıyla kullanılır.

Şerit Düzenleme Levhası B-50a

Şerit Düzenleme Levhası B-50a, ilave şeritlerin (tırmanma şeritlerinin) başlangıç ve bitimlerini bildirir.

Şerit Düzenleme Levhası B-50a

Şerit Düzenleme Levhası B-50a, seyir yönündeki ve karşı yönden gelen trafiğe tahsis edilen şerit veya şeritlerin bildirilmesi amacıyla kullanılır

Şerit Düzenleme Levhası B-50a

Şerit Düzenleme Levhası B-50a, seyir yönündeki ve karşı yönden gelen trafiğe tahsis edilen şerit veya şeritlerin bildirilmesi amacıyla kullanılır.

Şerit Düzenleme Levhası B-50a

Şerit Düzenleme Levhası B-50a, seyir yönündeki ve karşı yönden gelen trafiğe tahsis edilen şerit veya şeritlerin bildirilmesi amacıyla kullanılır.

Şerit Düzenleme Levhası B-50a

Bu işaret levhaları, ilave şeritlerin (tırmanma şeritlerinin) başlangıç ve bitimlerini bildirir.

Şerit Düzenleme Levhası B-50a

Şerit Düzenleme Levhası B-50a, ilave şeritlerin (tırmanma şeritlerinin) başlangıç ve bitimlerini bildirir.

Şerit Düzenleme Levhası B-50a

Şerit Düzenleme Levhası B-50a, ilave şeritlerin (tırmanma şeritlerinin) başlangıç ve bitimlerini bildirir.

Tünel Levhası B-49

Tünel Levhası B-49, bir tünele girilmekte olduğunu ve sürücülerin farlarını yakmalarının yararlı olabileceğini bildirir.

Bölünmüş Yol Öncesi Yol Levhası B-46

Bölünmüş Yol Öncesi Yol Levhası B-46, yolun ileride bölünmüş yol durumuna geçeceğini bildirir ve bölünmüş yollar öncesinde sürücülerin gitmek zorunda oldukları yolu belirtmek amacıyla kullanılır.

Yüzülmez Levhası

Yüzülmez Levhası: Bu işaret levhası, Yüzme Yeri işaret levhası ile belirtilen yüzülecek kesimin sona erdiğini bildirir.

Yüzme Yeri Levhası B-46

Yüzme Yeri Levhası B-46, yol kenarında yüzme yeri olduğunu bildirir.

Alt Geçit Levhası B-45a

Alt Geçit Levhası B-45a, konulduğu yerde yaya alt-üst geçidi olduğunu ve yayaların bu geçitleri kullanmalarının zorunlu olduğunu bildirir.

Üst Geçit Levhası B-45a-b

Üst Geçit Levhası B-45a-b, konulduğu yerde yaya alt-üst geçidi olduğunu ve yayaların bu geçitleri kullanmalarının zorunlu olduğunu bildirir.

Turizm Danışma Levhası B-44

Turizm Danışma Levhası B-44, turizm danışma bürosu olduğunu bildirir.

Radyo Levhası B-43

Radyo Levhası B-43, konulduğu kesimde verilen frekansta yol durumu ve trafik ile ilgili radyo yayını bulunduğunu bildirir.

Polis Levhası B-41

Polis Levhası B-41, bir polis merkezi olduğunu bildirir.