Trafik Denetimlerinde Ve Trafik Kazalarında Alınacak Önlemlere İlişkin Yönerge 2.Kısım 4.Bölüm

//Trafik Denetimlerinde Ve Trafik Kazalarında Alınacak Önlemlere İlişkin Yönerge 2.Kısım 4.Bölüm

Trafik Denetimlerinde Ve Trafik Kazalarında Alınacak Önlemlere İlişkin Yönerge 2.Kısım 4.Bölüm

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Kaza Yerinde Bulunan İz ve Delillerin İşaretlenmesi, Ölçümü, Yolun Temizlenmesi ve Trafiğe Açılması Kaza yerinde bulunan iz ve delillerin işaretlenmesi ve ölçümü MADDE 51- (1) Kaza yerinde iz ve delilleri doğru ve hukuka uygun olarak saptamak ve kaydetmek amacıyla aşağıda belirtilen işlemler yapılır; a) Ölçme ve İşaretleme 1) Kaza yerinde tespit edilen iz ve delillerin kaybolmaması ve yerinin değişmemesi amacıyla boyalı kalem, tebeşir, sprey boya vb. ile işaretlenir, 2) İşaretlenmiş olan bu deliller numaralandırılır. 3) İşaretlenmiş ve numaralandırılmış delillerin; 3.1. Birbirine, 3.2. Araçlara, 3.3. Çarpışma (kilitlenme) noktasına, 3.4. Karayolunun sağ ve sol kenar çizgileri ile diğer yatay ve düşey işaretlemelere, 3.5. Sabit olarak bulunan belirleyici bir yapı, tesis veya cisme, Olan uzaklıkları ölçülür. b) Fotoğraflama 1) Önemli-önemsiz ayrımı yapmaksızın ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı trafik kazalarında; 1.1. Ceza ve hukuk yargılamasında kanıt niteliği taşıması nedeniyle, araçta ve yol üzerinde kalan iz, delil, kalıntı ve döküntülerin yerlerini, yönlerini ve durumlarını tespit etmek, 1.2. Sigorta hukuku bakımından hasar durumunu belirlemek, 1.3. Gerektiğinde, kazanın canlandırılmasında kullanmak, Amacıyla fotoğraf çekilir ve dijital ortamda arşivlenir. 2) Fotoğraf çekimi sırasında dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır; 2.1. Kaza yerinde bulunan ve trafik kazasına karışmış olan araca ve/veya yüküne, yol ve/veya çevresine, kazazedelere ait iz ve deliller işaretlenip numaralandırıldıktan sonra, farklı açılardan kaza yerinin detaylı fotoğraf çekimleri yapılır. 2.2. Fotoğraf çekiminde, güneş çekim yapanın arkasına alınır ve yüksek çözünürlükte çekimler yapılır. 2.3. Fotoğraflama, araçların geliş istikametlerinden başlanılarak 5–10 metre aralıklarla dört yönden ve farklı açılardan yapılır. 2.4. Araçların hasarlı ve kazaya sebebiyet verdiği belirtilen veya tespit edilen parça ve aksamları, mevcut hasar derinlik ve çapları, yük ve yükleme durumu, fren, sürtünme, kazınma, yağ, yakıt vb izler, kazazedelerin vücut sıvıları (kan, kusmuk, doku, salya), yolun yapısı ile yatay ve düşey trafik işaretlemelerini gösterir çekimler yapılır. Yolun temizlenmesi ve trafiğe açılması MADDE 52- (1) Karayolunda güvenli bir trafik ortamının yeniden sağlanabilmesi amacıyla, trafik kazası sonrasında kaza yerinde ölçüm, tespit ve fotoğraflamalar yapılarak, araçlar güvenli bir yere çektirildikten sonra; yolda oluşan enkaz, taşınan maddenin (yağ, akaryakıt, tehlikeli madde vb.) döküntüleri, vücut sıvıları, araç aksamları, yolda oluşan engeller, itfaiye ve temizlik ekipleri aracılığıyla kaldırılarak temizlenmesi sağlanır, varsa yolda oluşan çöküntü ve çukurlar ilgili kuruluşa kapattırılır. (2) Karayolunda trafik akışının güvenli olarak sağlanabileceğinden emin olunduktan sonra, kaza yerinde alınmış olan trafik işaretleme ve önlemleri kontrollü olarak kaldırılacak (çarpma noktasından dışa doğru), kısa bir süre trafik akımı izlendikten sonra kaza yerinden normal göreve dönülür.

By | 2018-01-02T13:15:19+00:00 Ocak 19th, 2017|Categories: Trafik Denetim|Tags: , |Yorum yok

Siz de fikrinizi belirtin